dinsdag 24 mei 2011

Wat is er nodig om je doel te behalen?

Wat is er nodig om je doel te behalen?

Benoem je doel en laat je er door niets van afbrengen !!!!
Ik zit ook nog midden in een transformatie proces waar al wel erg positieve effecten van zijn te merken. En er zijn nog zo veel mooie dingen die er in het verschiet liggen dat het maakt dat ik NU al blij ben zoals alles zich ontwikkeld.

Het geeft kracht om te zien dat inspanningen die met focus en overtuiging gedaan zijn renderen als je niet van je doel afwijkt. Door niets en niemand, en zeker niet door die Muppets in je hoofd die je herhaaldelijk wijzen op de makkelijke manier om iets niet te (hoeven) bereiken.

Waarom zit ik voor mijn gevoel nog in het transformatie proces?
Dat kan ik je kort uitleggen aan de hand van wijze tips die ik in gratis workshops heb gekregen;
Om succesvol te zijn zal je je acties het best kunnen structuren aan de hand van 5 kenmerken:
- Je Mindset
- je Doel
- de Strategie
- een Plan
- de Implementatie / Uitvoer ervan

( Het werkt goed voor zakelijke en persoonlijke doelen - om ook zo'n inspirerende workshop te volgen, klik dan hier )

Om "af te vallen" werkt de methode heel erg goed:
(Mindset)

- Ik ben een mooie man met een goed figuur en dat is belangrijk voor me
(Doel)
- Dit ga ik weer bereiken in een zo kort mogelijke tijd op een verantwoorde manier
(Strategie)
- onderzocht welke methodes ik kan toepassen die het best bij me passen om mijn doel te behalen
(Plan)
- De kunst van het weglaten van onzin eten en drinken, het juiste kopen, de resultaten meten en eventueel het plan aanpassen.
(Implementatie)
Dr. Frank voor recepten ideeën, http://amsterdamboomer.valtaf.nl om de voortgang in kaart te brengen en houden en ervaringen te delen met jullie ter inspiratie van elkaar.
Alleen verantwoord eten en het belangrijkste: - BLIJF BIJ JE PLAN -

*nb bij "af-te-vallen" = ga niet afvallen, het is een negatieve mindset, je keurt af wat er nu is. Dat is niet zo; ook nu zit er een mooi slank/gezond lichaam in je - je hebt het alleen verstopt en je hoeft het alleen maar weer de kans te geven er te zijn. Ontdoe het van wat overtollig is ...
De focus moet zijn dat je die mooie slanke gezonde persoon weer laat zien-> DAT WIL JE WEL !!!

Mijn lange termijn doel en hoe het daar mee gaat:
Het grotere doel is wat mij vandaag, morgen, over 1, 3 en 5 jaar gelukig maakt en daar zal dit "kleinere doel" (er goed uitzien in een gezond lichaam) altijd een deel van blijven uitmaken omdat een gezonde geest in een gezond lichaam tot oneindig veel mooie en goeie dingen in staat is, meer dan je je rationeel zal beseffen ...

Onderverdeeld in de 5 categorieën:

Met mijn Mindset zit het helemaal goed - oké er zitten ook Muppets in mijn hoofd die ik dien te negeren ....
Ik heb 1 doel - geluk/onafhankelijkheid - oké ik heb wel 5 kleinere doelen die net zo belangrijk LIJKEN ....
Ik heb niet 1 strategie, maar op z'n minst wel 5
dat maakt plannen moeilijk en de implementatie ervan zeker niet 100%

Ik ga dus nu weer verder met de hoeveelheid ideeën en doelen in de bovenstaande 5 categorieën onderverdelen. Vervolgens kan ik daaruit mijn 1 jaar termijndoel destilleren om vervolgens tot een plan te komen wat meetbare acties oplevert en focus op mijn tijdbesteding in de komende maand, per week en dag.

Sommige methodes lijken overkill, dit werkt wel omdat het je een focus geeft op wat er werkelijk nodig is en wanneer.
 

Als je je daar aan houdt is succes gegarandeerd en je doel vele stappen dichterbij!

Met licht en liefde,
Patrick

Geen opmerkingen:

Een reactie posten